Návštevníci Dobrého trhu chcú vidieť podpis mesta na budove bývalého Hotela Kyjev

dobry trh LORDSHIP sa stretol na Dobrom trhu so stovkami Bratislavčanov. Foto: LORDSHIP

Vlastník budovy bývalého Hotela Kyjev sa pýtal tisícok návštevníkov Dobrého trhu, akú majú predstavu o budúcnosti tejto stavby v centre Bratislavy. Verejnosť chce, aby sa k novej podobe Kamenného námestia vyjadrilo Staré Mesto aj bratislavský magistrát. LORDSHIP by rád nadviazal s mestom modelový vzťah investor – samospráva.

Veríme, že úlohou investora je nielen vytvoriť kvalitnú budovu, ale budovať aj pozitívny vzťah ľudí k miestu, kde investuje. Iba ak bude lokalita Kamenného námestia atraktívna a príťažlivá, tak len vtedy bude náš projekt úspešný. A aj preto spájame naše sily s partnermi a pokúšame sa prispievať k lepšiemu životu v lokalite a stali sme sa partnerom Dobrého trhu.

dobry trh podpis mesta
Aktivity investor prezentoval otvorene a odpovedal na všetky otázky. Foto: LORDSHIP

Na Dobrom trhu sme v našom trhovníckom stánku prezentovali doterajšiu prácu a zámery s rekonštrukciou budovy bývalého hotela, či plány s vytvorením nového námestia v centre mesta. Zároveň sa aj otvorene rozprávali s ľuďmi o tom, čo by oni najradšej videli na Kamennom námestí alebo ako by sa mal bývalý hotel a jeho okolie zmeniť. Názory písali návštevníci napríklad na tabuľu priamo pri LORDSHIP stánku na Dobrom trhu.

Prostriedkom na vytvorenie moderného mesta, v ktorom sa bude dobre žiť, je aj podľa nás výrazne silnejšie zapojenie verejnosti do mestského života. Počas nedele sa pri LORDSHIP prezentácii zastavili stovky ľudí, ktorí sa prišli informovať, diskutovať a prispieť svojím pohľadom na vec. Robili tak nielen pri rozhovoroch s investorom, ale aj pri písaní vlastných návrhov na spomínanú tabuľu s otázkou “Čo by sa malo udiať s Hotelom Kyjev”, kde prezentovali svoj pohľad na riešenie budovy bývalého Hotela Kyjev.

podpis mesta
Návštevníci Dobrého trhu mohli písať svoje názory na verejnú tabuľu nápadov. Foto: LORDSHIP

V diskusiách s ľuďmi sa často objavovali otázky o spolupráci investora s mestom. “Od začiatku sa snažíme viesť s mestom otvorený dialóg a pomáhať magistrátu aj v projektoch, ktoré priamo nesúvisia s našimi nehnuteľnosťami,” vysvetľuje zástupca spoločnosti LORDSHIP Peter Schmidt. Za všetko hovorí príklad, kedy investor dohodol s majiteľmi čiernych stavieb na Kamennom námestí ich presunutie a so spoločnosťou Tesco financovali ich odstránenie. Tieto stavby pritom desaťročie odolávali úradom a blokovali začiatok revitalizácie Kamenného námestia.

“Snahou spoločnosti LORDSHIP je spolupracovať s magistrátom Bratislavy a mestskou časťou Staré Mesto naďalej. V blízkej dobe plánujeme osloviť novozvolených zástupcov, teda Zuzanu Aufrichtovú a Matúša Valla a požiadať ich o stretnutie ohľadom ďalšieho postupu. Veríme, že magistrát a Staré Mesto budú súčinnými pri projekte rekonštrukcie budovy bývalého Hotela Kyjev. Dúfame, že dokážeme nastaviť s novozvolenými zástupcami Bratislavčanov modelovú a transparentnú spoluprácu investor – samospráva,” dodal Schmidt.

podpis mesta oz vagus
Návštevníci mohli prispieť kúpou medovníka z chránenej dieľne na príspevok pre OZ Vagus, ktoré sa stará o ľudí bez domova. Foto: LORDSHIP

LORDSHIP po podpore kampane Nerozumieme pri príležitosti 50. výročia invázie vojsk Varšavskej zmluvy do Československa v Auguste 1968 a vzniku najväčšieho street art diela v strednej Európe v rámci Street art festivalu, sa stal partnerom aj Dobrého trhu. Sme a chceme byť naďalej dobrým susedom. V rámci svojho stánku sme okrem iného zorganizovali aj zbierku – návštevníci Dobrého trhu mohli za dobrovoľný príspevok  získať medovník s dizajnom aktuálnej fasády bývalého hotela. Výťažok, vyše 220 eur, bude poukázaný na účet občianskeho združenia o.z. Vagus, ktoré sa stará o ľudí bez domova. Výrobu medovníkov zabezpečila Slovenská chránená dielňa, ktorú sme ich kúpou takto mohli tiež podporiť.


Podobné články

© 2019 - Kamenné námestie

Vytvoril RAMINO